درمان های طبیعی

درمان رفلاکس معده با عسل | روش های درمان طبیعی و نحوه مصرف

درمان رفلاکس معده با عسل
  • عسل طبیعی یکی از ارزشمندترین مواد غذایی است که از گذشته تاکنون در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر بوده است؛ یکی از این بیماری‌ها، رفلاکس معده (GER) است که یک اختلال گوارشی مزمن است و در اثر برگشت اسید و محتوای معده به مری ایجاد می‌شود. این بیماری در افراد مبتلا می‌تواند باعث سوزش سر دل، نارسایی معده و مشکل در بلع شود. بنابراین، افراد در صورت ابتلا باید نسبت به درمان آن اقدام کنند.

    یکی از روش‌های درمانی موثر، درمان رفلاکس معده با عسل است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به همین خاطر ما قصد داریم تا در این مقاله به توضیحی کامل در مورد خواص عسل و تاثیر آن در درمان رفلاکس معده بپردازیم.

    فهرست مطالب

    دلایل ابتلا به رفلاکس معده

    رفلاکس معده (GER) می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله:

    – فتق هیاتال (Hiatus hernia)

    این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قسمت فوقانی معده از طریق سوراخی در دیافراگم به داخل حفره قفسه سینه برآمده می‌شود.

    – سبک زندگی

    خوردن وعده‌های غذایی حجیم، دراز کشیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن، اضافه وزن یا چاقی، مصرف غذاهای چرب یا تند، سیگار، الکل و یا کافئین می‌توانند احتمال ابتلا به رفلاکس معده را افزایش دهند.

    – بارداری

    افزایش فشار روی معده از طریق رحم در حال رشد می تواند باعث ایجاد رفلاکس در زنان باردار شود.

    – داروها

    برخی داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن، شل کننده‌های عضلانی خاص و داروهای فشار خون می‌توانند LES را شل کرده و باعث رفلاکس شوند.

    – شرایط پزشکی

    ابتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، زخم معده یا فتق هیاتال می‌تواند احتمال ابتلا به رفلاکس معده را افزایش دهد.

    خواص عسل در درمان رفلاکس معده

    رفلاکس معده یکی از انواع اختلال‌های گوارشی شایع است که از تغییر سبک زندگی گرفته تا مصرف دارو و حتی جراحی، راه‌های درمان این بیماری می‌تواند متفاوت باشد.
    یکی از روش‌های درمانی موثر شناخته شده، درمان رفلاکس معده با عسل است؛ در واقع عسل طبیعی با وجود انواع آنزیم‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی که دارد، از پوشش معده در برابر آسیب‌های ناشی از رفلاکس اسید محافظت می‌کند.
    از دیگر خواص عسل در درمان رفلاکس معده می‌توان موارد زیر را نام برد:

    • عسل طبیعی خاصیت ضد التهابی دارد و به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می‌کند.
    • عسل دارای pH قلیایی است که به خنثی کردن اسید اضافی در معده کمک می‌کند و منجر به کاهش رفلاکس می‌شود.
    • عسل دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود پوشش مری کمک کند. زیرا مری اغلب در رفلاکس اسید آسیب می‌بیند.
    • عسل طبیعی می‌تواند از معده در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند تا آسیب کمتری به سلول‌های دستگاه گوارش برسد.

    شیوه مصرف عسل برای درمان رفلاکس معده

    برای درمان رفلاکس معده با عسل، می‌توانید هر روز صبح ناشتا یک یا دو قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید. علاوه بر این، می‌توانید از ترکیبات عسل با سرکه سیب، سیاه دانه و یا دارچین استفاده کنید. در ادامه هر یک از این روش‌های درمانی را به صورت جداگانه به شما توضیح می‌دهیم.

    درمان رفلاکس معده با عسل و سرکه سیب

    رفلاکس معده یک مشکل گوارشی شایع است که می‌تواند علایم ناراحت کننده‌ای مانند سوزش سر دل و درد در قفسه سینه ایجاد کند. خوشبختانه برای رفع و کاهش علایم این بیماری، می‌توان از درمان‌های طبیعی مانند ترکیب عسل و سرکه سیب استفاده کرد؛ زیرا مصرف عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، احساس سوزش و التهاب در معده را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، مصرف سرکه سیب نیز با کاهش التهاب در معده و خنثی کردن محیط اسیدیته آن در درمان علائم رفلاکس مانند سوزش سر دل موثر است.
    این ترکیب همچنین می‌تواند در درمان عفونت‌های باکتریایی در معده نیز موثر باشد.
    شما برای درمان رفلاکس معده با عسل و سرکه سیب، می‌توانید نصف تا ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را در یک لیوان آب ولرم حل کنید. سپس روزانه یک یا دوبار آن را بنوشید.

    درمان رفلاکس معده با عسل 3

    نکته مهم: از آنجایی که سرکه رقیق نشده می‌تواند برای گلو و دندان‌ها ضرر داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از مصرف آن را رقیق کنید.

    درمان رفلاکس معده با عسل و سیاه دانه

    یکی دیگر از انواع روش‌های درمان رفلاکس معده با عسل، ترکیب آن با سیاه دانه است؛ زیرا علاوه بر خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی عسل، مصرف سیاه دانه می‌تواند در تسکین درد ناشی از سوزش معده و دل درد کمک کند. به همین خاطر شما می‌توانید با مصرف این معجون، به بهبود علایم رفلاکس معده کمک کنید.
    بر همین اساس،‌ باید ابتدا پودر سیاه دانه را بکوبید و سپس یک قاشق چایخوری از آن را همراه با یک قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید. در نهایت ترکیب به دست آمده را در یک لیوان آب گرم حل کنید و روزانه یک یا دو بار آن را میل کنید. بهترین زمان مصرف این ترکیب، ناشتا و پیش از صبحانه است.
    ترکیب عسل و سیاه دانه در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و کاهش علایم زخم معده موثر است.

    درمان رفلاکس معده با عسل و دارچین

    درمان رفلاکس معده با عسل 2

    کسانی که به رفلاکس معده مبتلا هستند، در قفسه سینه یا گلو احساس سوزش می‌کنند و در بسیاری از مواقع با مشکلات بلع مواجه هستند. یکی از درمان‌های طبیعی شناخته شده برای رفلاکس معده، مصرف ترکیب عسل و دارچین است. چرا که دارچین نیز مانند عسل دارای خواص قلیایی است و مصرف آن منجر به تنظیم میزان اسید در معده می‌شود.
    شما برای درمان رفلاکس معده با عسل و دارچین می‌توانید نصف قاشق چایخوری دارچین را با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و آن را در یک لیوان آب گرم حل کنید. می‌توانید این ترکیب را در هنگام صبحانه یا در طول روز میل کنید.
    ترکیب عسل و دارچین در کاهش تهوع و پیشگیری از ابتلا به زخم معده نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

    درمان رفلاکس معده با عسل اینشهد

    فرآورده‌ های عسل از دیرباز به عنوان درمانی طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها شناخته شده‌اند؛ یکی از این بیماری‌ها، رفلاکس معده است که ابتلا به آن می‌تواند برای افراد سخت و ناراحت کننده باشد. به همین خاطر، ما در فروشگاه اینترنتی اینشهد عسل طبیعی و فراورده‌های آن را با بالاترین کیفیت به هموطنان عزیز عرضه می‌کنیم تا با مصرف آن بتوانند از ابتلا به رفلاکس معده پیشگیری کنند و در صورت ابتلا، علایم آن را کاهش دهند.
    بنابراین، شما با خرید عسل طبیعی می‌توانید از آسیب‌های ناشی از رفلاکس معده در امان بمانید.
    عسل اینشهد برای کسانی که به دنبال جایگزینی برای داروهای سنتی در درمان رفلاکس معده هستند، می‌تواند انتخابی عالی باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    بازگشت به لیست

    دیدگاهتان را بنویسید