درمان های طبیعی

خواص سیاه دانه و عسل!! دوسین چیست؟

خواص عسل و سیاه دانه
  • خواص سیاه دانه و عسل

    ترکیب بسیاری از مواد طبیعی در طب سنتی با توجه به خواص شگفت‌انگیزی که دارند امری طبیعی است. یکی از شناخته شده‌ترین ترکیبات در طب سنتی، عسل و سیاه دانه است که با نام دوسین شناخته می‌شود. در طب سنتی این ترکیب معجزه آسا برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به تمام نکات پیرامون ترکیب و خواص سیاه دانه و عسل بپردازیم.

    فهرست مطالب

     در طب سنتی برای ترکیب سیاه دانه و عسل، خواص بسیاری گفته شده است. از بهبود سرطان و پیشگیری از انواع عفونت تا افزایش باروری در زنان و مقابله با انواع ویروس‌ها را می‌توان از جمله خواص این معجون شگفت‌انگیز دانست. چند نکته را در مورد استفاده از این معجون باید متذکر شویم:

    • منظور از دوسین ترکیب دوز خاصی از عسل و سیاه دانه است که عسل آن باید طبیعی و تازه و سیاه دانه نیز مرغوب و با کیفیت باشد.
    • سیاه دانه دارای طبع گرم و خشک است و عسل طبعی گرم و معتدل دارد. این معجون که ترکیبی از عسل و سیاه دانه است طبعی بسیار گرم دارد و در طب سنتی برای درمان بیماری‌های بسیاری از آن استفاده می‌شود.
    • خواص این ترکیب بستگی به میزان استفاده از سیاه دانه یا عسل دارد. مهمترین خواص این ترکیب را می‌توان تأمین انرژی و قدرت بدنی دانست.
    • به علاوه این که خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی نیز برای آن تعریف شده است.

    در طب سنتی در درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی از ترکیب عسل و سیاه دانه استفاده می‌شود. ما در ادامه به تفصیل در مورد خواص سیاه دانه و عسل  یا همان دوسین صحبت خواهیم کرد.

    خواص سیاه دانه و عسل برای زنان

    اگرچه ترکیب سیاه دانه و عسل هم برای زنان و هم مردان قابل استفاده و مفید است، با این حال با توجه به این که بسیاری از بیماری‌های زنانه در اثر سردی طبع رحم، تخمدان و بدن زنان ایجاد می‌شود این معجون اثرات فوق العاده‌ای در بهبود بیماری‌های جسمی و روحی زنان دارد.
    یکی از مهمترین خواص سیاده دانه و عسل برای زنان، تقویت قدرت باروری و درمان بیماری‌های مرتبط با رحم و تخمدان به ویژه تنبلی تخمدان است. مصرف سیاه دانه و عسل به صورت ناشتا در زنان قاعده‌آور است و با درمان بیماری‌های مرتبط با تخمدان قدرت باروری زنان را افزایش می‌دهد. در مادران شیرده نیز استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه باعث افزایش شیر مادر می‌شود.

    خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری

    اغلب مشکلات بارداری در زنان در اثر بیماری‌های مرتبط با رحم و تخمدان و در مردان در اثر ضعف قوای جنسی است. عسل و سیاه دانه ترکیبی شگفت‌انگیز در درمان بیماری‌های زنان است و همچنین طبع گرم این معجون افزایش نیروی جنسی و قوای بدنی را در مردان به همراه دارد و همچنین در افزایش تعداد اسپرم‌ها نیز موثر است که در نتیجه می‌تواند با رفع چنین مشکلاتی افزایش احتمال بارداری را به همراه داشته باشد.

    خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری

    خواص سیاه دانه و عسل برای مردان

    مصرف معجون دوسین به صورت ناشتا، باعث افزایش قوای جنسی مردان و با افزایش تعداد اسپرم‌ها همراه است. به این ترتیب در مردانی که با مشکلات جنسی و ناباروری مواجه هستند استفاده از این معجون می‌تواند کارساز باشد.
    همچنین ترکیب یاد شده یک انرژی زای طبیعی است بنابراین در طب سنتی توصیه شده است به جای استفاده از مکمل‌های ورزشی شیمیایی از ترکیب عسل و سیاه دانه به عنوان یک انرژی زای طبیعی استفاده شود.

    خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری

    عسل یک شیرین کننده طبیعی است که جایگاه ویژه‌ای در اکثر رژیم‌های لاغری دارد. با این حال ترکیب عسل و سیاه دانه و به ویژه دو سین با افزایش متابولیسم بدن نقش مهمی در کاهش وزن و تناسب اندام دارد.

    خواص سیاه دانه و عسل برای کاهش وزن

    خواص سیاه دانه و عسل برای سنگ کلیه

    یکی از مشهورترین معجون‌هایی که در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه معرفی شده است ترکیب سیاه دانه و عسل است. همچنین استفاده از این معجون برای پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه در کلیه‌هایی که سنگ ساز هستند بسیار موثر است.
    ترکیب سیاه دانه و عسل هم روی سنگ‌های کلسیمی و هم روی سنگ‌های اگزالاتی کلیه تأثیرگذار است و باعث دفع سریع سنگ‌های کلیه می‌شود و به کاهش تعداد سنگ‌ها نیز کمک می‌کند.

    خواص سیاه دانه و عسل برای معده

    اکثر بیماری‌های معده ناشی از سردی طبع معده می باشند. زخم معده، ورم معده، التهاب معده، عفونت معده و زخم اثنی عشر و بیماری‌هایی چون اختلالات گوارشی از جمله بیماری‌هایی است که سیستم گوارشی و به ویژه معده را درگیر می‌کند. ترکیب سیاه دانه و عسل کمک می‌کند تا با رفع سوء هاضمه و گرم شدن طبع معده و سیستم گوارشی بیماری‌های مذکور درمان شده و یا عوارض ناشی از آن‌ها کاهش پیدا کند.

    خواص سیاه دانه و عسل و دارچین

    عسل، سیاه دانه و دارچین هریک دارای خواص بی‌نظیری برای سلامت بدن هستند، ترکیب این سه ماده یک معجون فوق العاده استثنایی تولید می‌کند که خواص آن مورد تأیید طب سنتی و بررسی‌های آزمایشگاهی است. این معجون یک ترکیب خارق العاده ضد عفونی کننده است و برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    طبق تحقیقات صورت گرفته ترکیب این سه ماده قدرت بالایی برای سرکوب سلول‌های سرطانی دارد. خواص دیگری همچون:

    • خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی
    • چربی سوزی و کاهش وزن
    • بهبود دیابت
    • بهبود زخم‌های پوستی
    • درمان اختلالات قاعدگی 
    • بهبود مشکلات قلبی

    از جمله دیگر مواردی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.
    البته نسبت ترکیب مواد با هم و تازه و با کیفیت بودن آن‌ها در ساخت این معجون از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

    خواص سیاه دانه و عسل قبل از خواب

    یکی از مهمترین اثرات سیاه دانه خاصیت سم‌زدایی آن است. ترکیب سیاه دانه و عسل می‌تواند یک سم‌زدای قوی و عالی باشد که برای سم‌زدایی بدن به ویژه کبد از آن استفاده می‌شود. برای بهره مندی بیشتر از خواص این ترکیب جادویی می‌توان آن را هر شب قبل از خواب میل کرد.

    طرز تهیه عسل و سیاه دانه

    ترکیب عسل و سیاه دانه یک ترکیب معجزه آسا است اما برای این که از خواص جادویی آن بهره‌مند شوید باید نسبت ترکیب هریک از مواد مشخص باشد. دوسین یا همان ترکیب مشهور سیاه دانه و عسل ترکیبی از عسل طبیعی و سیاه دانه مرغوب نیم کوب با نسبت یک به سه است.
    یعنی به ازای هر سه قاشق عسل طبیعی باید یک قاشق سیاهدانه نیم کوب به معجون اضافه شود. پس از ترکیب مواد باید آن را به خوبی هم زد و مخلوط کرد به طوری که سیاه دانه‌ها به خوبی در عسل غوطه‌ور شوند. این ترکیب باید به گونه‌ای باشد که هیچ سیاه دانه‌ای بدون آغشتگی به عسل نباشد.
    می‌توان ترکیب دو سین را با اضافه کردن سرکه به معجونی به نام سه سین تبدیل کرد که دارای خواص بیشتری از جمله کاهش وزن و تناسب اندام و همچنین درمان کبد چرب است.

    نسبت ترکیب عسل و سیاه دانه

    بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

    میزان و زمان مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل باید توسط پزشک طب سنتی و با توجه به بیماری و شرایط فرد تعیین شود. با این حال دستور کلی مصرف این معجون به صورت هر ۲۴ ساعت یک قاشق مرباخوری است که بهتر است قبل از خواب مصرف شود. گاهی اوقات نیز توصیه شده است که معجون به صورت ناشتا مصرف شود. بهتر است که برای میزان دوز مصرفی و مقدار مصرف دوسین حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشاوره کنید.

    عوارض سیاه دانه و عسل

    اگرچه این معجون معجزه آسا با خواص شگفت‌انگیزی همراه است اما استفاده از آن برای بسیاری از افراد با شرایط خاص مناسب نیست.
    چند نکته را در مورد مصرف دوسین باید متذکر شویم:

    • اول این که با توجه به طبع فوق العاده گرم این معجون افرادی که دارای طبع گرم هستند نباید آن را مصرف کنند.
    • برای افرادی که مشکلاتی چون فشار خون بالا، بی‌خوابی و آلرژی دارند نیز مصرف این معجون توصیه نمی‌شود.
    • استفاده از آن در زنان باردار نیز ممنوع است.

     برای بیماران خاص، بهتر است دوز و دفعات مصرف دوسین توسط پزشک تعیین گردد بنابراین به هیچ عنوان قبل از مشورت با پزشک از این معجون استفاده نکنند.
    میزان ترکیبات عسل و سیاه دانه در تهیه معجون دوسین باید مشخص باشد. خرید عسل طبیعی و سیاه دانه مرغوب یکی از مهترین فاکتور های تاثیر گذار و مهم در اثر بخشی این معجون می باشد. و در نهایت این که اثرگذاری این معجون به عنوان یک داروی سنتی نیازمند گذشت زمان است.

    جمع‌بندی

    در میان انواع ترکیبات معجونی و فرآورده های عسل در طب سنتی، ترکیب سیاه دانه و عسل بسیار مشهور است. این معجون که دارای طبع گرم است برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از درمان آسم و بیماری‌های تنفسی تا درمان انواع سرطان و جلوگیری از علائم پیری را می‌توان در میان خواص متنوع این ترکیب سنتی یافت.
    به ترکیب مشخصی از سیاه دانه و عسل، دوسین گفته می‌شود که معجونی فوق العاده در درمان انواع بیماری‌ها و انرژی‌زایی طبیعی و چربی سوزی خارق العاده است. استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه باید با احتیاط صورت گیرد چرا که مصرف آن به بسیاری از افراد با شرایط خاصی که در مقاله به آن‌ها اشاره شد توصیه نمی‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    بازگشت به لیست

    دیدگاهتان را بنویسید