درمان های طبیعی

درمان زانو درد با عسل، 8 روش که باید امتحان کنید!!

درمان زانو درد با عسل
  • زانو درد یک وضعیت ناتوان کننده و آزاردهنده است که می‌تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد.
    زانو درد یک بیماری شایع است که می تواند توسط عوامل مختلفی مانند سن، فعالیت بدنی و حتی شرایط پزشکی زمینه ای ایجاد شود. با وجود عوارض و ناراحتی های متعددی ناشی از زانو درد و درد مفاصل، جای تعجب نیست که مردم به دنبال درمان‌های مطمئن و سریعی برای تسکین یافتن این دردها باشند. یکی از این درمان‌ها که اخیراً مورد توجه قرار گرفته، استفاده از عسل برای درمان زانو درد است. اما عسل چقدر در رفع ناراحتی زانو موثر است؟
    خوشبختانه، با وجود درمان‌های طبیعی در دسترس مانند درمان زانو درد با عسل می‌توان به کاهش علائم درد زانو کمک کرد؛ زیرا عسل دارای خواص ضد التهابی است و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. به همین خاطر است که خرید عسل طبیعی و مصرف آن، می‌تواند به بهبود سلامت مفاصل، کاهش التهاب در بدن و درمان زانو درد کمک کند.
    ما در این مقاله قصد داریم تا 8 مورد از روش‌های درمان زانو درد با عسل را به شما معرفی کنیم. حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

    فهرست مطالب

    انواع روش های درمان زانو درد با عسل

    قرن‌هاست که از عسل به عنوان یک درمان طبیعی استفاده می‌شود و درمان زانو درد یکی از مهم‌ترین و موثرترین کاربردهای آن است. زیرا مصرف عسل به کاهش درد و التهاب در زانوی آسیب دیده کمک می‌کند. انواع روش‌ های درمان زانو درد با عسل عبارتند از:

    ۱- ترکیب عسل با دمنوش بابونه

    گیاه بابونه یکی از موثرترین گیاهان دارویی است؛ چرا که مصرف آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و منجر به بهبود سلامت پوست می‌شود. به همین خاطر ترکیب عسل با دمنوش بابونه درد زانو را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و باعث بهبود مفاصل زانو می‌شود.
    شما می‌توانید ترکیب عسل با گیاه بابونه را به صورت دمنوش میل کنید تا علاوه بر بهبود درد و ناراحتی‌های زانو، منجر به تقویت سیستم ایمنی و رفع خستگی شود.

    نکته بسیار مهم: 

    هیچگاه عسل را حرارت ندهید و یا به دمنوش یا مواد خوراکی با دمای بالا اضافه نکنید. زیرا بیشتر خواص دارویی عسل در حرارت بالا از بین می رود. بهتر است دمای دمنوش یا مایعات قبل از ترکیب با عسل بین 40 تا 50 درجه باشه. 

    درمان زانو درد با عسل 1

    ۲- ترکیب عسل با سنبل الطیب

    گیاه سنبل الطیب از آن دسته از گیاهان دارویی است که مصرف آن باعث تنظیم فشار خون، کاهش اضطراب و افسردگی و تسکین درد می‌شود. بنابراین برای درمان زانو درد با عسل، می‌توانید آن را با سنبل الطیب ترکیب کنید تا خواص ضد التهابی عسل تقویت شود. اگر از درد زانو رنج می‌برید، با ترکیب عسل با سنبل الطیب می‌توانید درد مفاصل خود را تا حد زیادی تسکین دهید. عسل سنبل الطیب را می‌توانید با قاشق یا به صورت دمنوش میل کنید.
    مصرف عسل سنبل الطیب به افراد مبتلا به روماتیسم و آرتروز پیشنهاد می‌شود.

    ۳- ترکیب عسل با اسطوخودوس

    یکی از انواع گیاهان دارویی اسطوخودوس است که در درمان درد مفاصل، اسپاسم‌های عضلانی، پوکی استخوان و حفظ سلامت پوست و مو کاربرد فراوانی دارد. ترکیب عسل با اسطوخودوس خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل را افزایش می‌دهد. به همین خاطر اگر به دنبال درمان طبیعی برای تسکین زانو درد خود هستید، می‌توانید ترکیبی از عسل و دمنوش اسطوخودوس را تهیه کنید و آن را میل کنید.

    درمان زانو درد با عسل 2

    ۴- ترکیب عسل با سیاه دانه

    در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از ترکیب عسل با سیاه دانه استفاده می‌شود. زیرا مصرف سیاه دانه باعث بهبود التهابات پوستی می‌شود. برای افزایش اثربخشی در درمان زانو درد با عسل، می‌توانید ترکیبی از عسل و سیاه دانه را تهیه کنید و آن را بر روی محل درد زانوی خود قرار دهید یا به صورت خوراکی میل کنید.
    توجه: اگر به بیماری فشار خون مبتلا هستید، پیش از مصرف عسل سیاه دانه با پزشک خود مشورت کنید.

    در مقاله ” خواص سیاه دانه و عسل!! دوسین چیست” بیشتر با خواص این ترکیب آشنا شوید.

    ۵- درمان زانو درد با عسل با زردچوبه

    ترکیب عسل با زردچوبه که به عسل طلایی شهرت دارد،‌ یکی از موثرترین انواع روش های درمان زانو درد با عسل است؛ زیرا مصرف زردچوبه منجر به کاهش درد و ورم مفاصل می‌شود، به کاهش التهاب پوستی در افراد کمک می‌کند و سطح استرس و اضطراب را در افراد کاهش می‌دهد.
    به همین خاطر اگر دچار زانو درد شده‌اید، می‌توانید ترکیبی از عسل و زردچوبه را به صورت دمنوش یا با ماساژ دادن بر روی زانو و مفاصل به بهبود ناراحتی‌های مفاصل خود کمک کنید.

    6- درمان زانو درد با پماد عسل

    مصرف عسل در کاهش دردهای مفاصل و ناراحتی‌های زانو تاثیر زیادی دارد. به همین خاطر در درمان طب سنتی عسل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر مصرف خوراکی عسل، می‌توان از پماد عسل برای استفاده موضعی در درمان زانو درد استفاده کرد.
    نحوه استفاده از پماد عسل بسته به علت زانو درد می‌تواند متفاوت باشد؛ اگر علت درد زانوی شما ابتلا به بیماری آرتروز است، برای درمان آن باید عسل را روی پارچه تمیز بگذارید و آن را بر روی زانوی خود قرار دهید. سپس این کار را هر ۲۴ ساعت یک بار انجام دهید.
    اگر زانوی شما در اثر وارد شدن ضربه آسیب دیده است،‌ برای درمان آن مقداری عسل را با گلیسیرین مخلوط کنید و محل درد را با آن ماساژ دهید.

    پماد تسکین دهنده درد اینشهد

    یکی از محصولات تولیدی و اختصاصی اینشهد، پماد تسکین دهنده درد می باشد که با استفاده از فرآورده های عسل از قبیل بره موم و عسل تهیه شده است. پماد تسکن دهنده درد کاملا گیاهی و طبیعی بوده و علاوه بر تسکین درد، خاصیت درمانی داشته و در بهبود بیماری های پوستی، اسپاسم عضلانی، سوختگی، آرتروز و …مفید می باشد.

    7- خواص عسل آویشن در درمان درد استخوان مفاصل و زانو درد

    عسل از گذشته تاکنون به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان درد استخوان و مفاصل مورد استفاده قرار گرفته است. اما زمانی که در تهیه عسل از آویشن استفاده شده باشد، خواص درمانی آن دوچندان می‌شود؛ زیرا آویشن دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و در کاهش تورم، بهبود تحرک و تسکین ناراحتی موثر است. به همین خاطر خرید عسل آویشن به عنوان یک درمان موثر برای زانو درد و سایر انواع درد مفاصل شناخته می‌شود.
    برای درمان زانو درد با عسل آویشن، می‌توان آن را هم به صورت خوراکی و هم موضعی مصرف کرد.

    درمان زانو درد با عسل3

    8- خواص عسل گشنیز در درمان درد استخوان مفاصل

    یکی از موثرترین روش‌های درمان طبیعی برای بهبود دردهای مفاصل و استخوانی، مصرف عسل گشنیز به صورت خوراکی و موضعی است؛ زیرا گیاه گشنیز از انواع گیاهان دارویی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است و منبع مهمی برای کلسیم، فسفر، ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است. به همین خاطر برای درمان زانو درد با عسل،‌ می‌توان از عسل گشنیز استفاده کرد تا خواص ضد التهابی آن افزایش یابد و درد زانوی فرد با سرعت بالاتری بهبود پیدا کند.
    مصرف عسل گشنیز به کسانی که به انواع بیماری‌های روماتیسم مبتلا هستند نیز پیشنهاد می‌شود.

    عسل اینشهد؛ بهترین انتخاب برای درمان زانو درد با عسل

    عسل یکی از با ارزش‌ترین محصولات خوراکی است که خواص درمانی بی‌شماری دارد. یکی از خواص مهم آن، درمان درد مفاصل، استخوان‌ها و زانو درد است. شما می‌توانید برای درمان زانو درد با عسل، از آن به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنید.
    شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فرآورده های زنبورداری اینشهد و تهیه محصولات ما می‌توانید از انواع خواص درمانی عسل به ویژه درمان زانو درد بهره‌مند شوید. ما در اینشهد انواع عسل خالص و طبیعی را در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهیم تا علاوه بر لذت تجربه طعم دلنشین آن، نقش موثری در حفظ سلامت آن‌ها ایفا کنیم.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    بازگشت به لیست

    دیدگاهتان را بنویسید